- Dit evenement is voorbij.
Sarah van Sonsbeek en Steffani Jemison
18 januari 2020 - 23 februari 2020
Sarah van Sonsbeeck
Ik schreef al eerder over haar:
Stilte
En ik ga zeker kijken naar haar expositie van 18 januari ™ 22 februari in Annet Gelink Gallery:
Sarah van Sonsbeeck expo bij Annet Gelink Gallery
Annet Gelink Gallery
Een fijne galerie in Laurierstraat 187 in Amsterdam.
Met serieuze openingstijden:
dinsdag-vrijdag 10.00 -18.00 uur
zaterdag 13.00 – 18.00 uur
De meeste galeries zijn niet open op zondag. Terwijl dat best een dag is dat ik tijd heb om ze te bezoeken. Ik kan niet een echt goede reden bedenken waarom ze juist dan dicht zijn.
Ik schreef er al eerder over:
Uitgerekte tijd, David Claerbout
Steffani Jemison
En laat je verrassen door het werk van ik zag een fijne video van
On view in The Bakery is Jemison’s 2014 video work Personal. Commissioned by the Brooklyn Museum, Jemison – herself Brooklyn-based – shot the work in and around the Brooklyn neighbourhood of Bedford-Stuyvesant. Both visually and conceptually Personal brings together the separate aspects that mark her work, straddling the ground between the personal and political and the passing of time.
Split into three vignettes, each focusing on an African-American man walking to and fro within the contained spot of the scene, Personal references early cinematic works. The three vignettes are presented without order or sequencing, one following the other without visual cue. The shots remain self-contained, honing in on the restrained movements of the protagonists at the various locations: an outdoor athletics and basketball court, Brooklyn’s Fulton Park and an unfinished mural depicting both Nelson Mandela and Barack Obama.
With Personal Jemison weaves together dissonant layers of time: motions go backwards and forwards, people move in contrasting directions. Throughout, the video appears to be moving in differing directions, morphing time into a disorienting, disjointed reality. Shot around the time of the police killing of Eric Garner, Personal explores notions of loitering and waiting around, calling into question the reality of racial progress. Trapped within the loop of the video, the men remain static within their motions.