Quote van een deelneemster aan de Kunstruilmiddag:
“Ik vond het hartstikke leuk, allemaal mensen met open blik, en divers aanbod werk. Wat ook leuk is dat je bij sommige werken meteen denkt, nou neuh, maar na een uurtje denk je, oh. nou. ja misschien toch wel interessant”. Lees verder “Kunst Ruilen”
Fijn om voor een Klapstoelstukje na te rommelen na een kunstbelevenis.
Videokunst Gisteren naar Variscoop. Een avond met heel diverse videokunst in theater de Jungle in Adam-Oost. Ik zocht verder over Robbie Cornelissen. Lees verder “Robbie Cornelissen, nog meer ruimte”
De foto’s van MILOUSHKA BOKMA lenen zich fantastisch voor een fijn VTS gesprek. Vraag je (samen) af: ‘Wat gebeurt er in deze afbeelding’, daarna ‘Waar zie je dat aan?’ en dan nog de derde vraag… Lees verder “Wat gebeurt er op deze afbeelding?”
Ja, dit werk heeft een mooi verhaal. Lang geleden werd ik 21 jaar. Toen kreeg ik van mijn ouders als cadeau dat ik een kunstwerk mocht gaan uitzoeken. Dus trotseerde ik de blikken van galeriehouders, betrad hun ruimtes en keek met het idee dat ik echt iets mocht kiezen. Een bijzonder proces. Lees verder “Mooi Verhaal. Birgitt”
Tolype Moth; Pastel on black paper, 2017 220 x150 cm, Roos Holleman
Een expert laat je kijken met een andere blik. Als je met een architect door de stad loopt, leer je naar boven te kijken en zo aandacht te hebben voor de diverse gevels om je heen. Een medicus Lees verder “Kijken met de ogen van een Entomoloog”
Annet Gelink Via een tip van Kunstkijken met Ko en Khokunstkijkenmetkoenkho.nl, kwam ik weer eens bij Annet Gelink Gallery, in de Laurierstraat in Amsterdam.
Ze heeft vaak goed werk (vind ik). En! lekker ruime openingstijden heeft ze voor ’n galerie, di. – vrij. 10.00 – 18.00 uur en zaterdag 13.00 – 18.00 uur. www.annetgelink.com.
Even een galerie binnenlopen kan fijn zijn. Als mooi hapje in de dag.
Wel kwestie van een paar in je buurt weten met aanbod dat bij je past en vooral ook de openingstijden in je achterhoofd houden (vaak beperkt). Lees verder “Uitgerekte tijd, David Claerbout”
Nog zeeeerrrr beperkt in Amsterdam, Alkmaar, Arnhem, Nijmegen.
Amsterdam in het Eye: za 15.30, zo 18.30, di 19.00, woe 12.15 leaning – filmladder
Dank Beatrijs: echt voor mij vond ze. Klopt helemaal. Land-art op z’n fijnst.
Ik zal de dvd kopen en vertonen op groot scherm ergens in een hutje in het bos. Waarna we allemaal geïnspireerd naar buiten zullen rennen om met de natuur te gaan spelen.
Vandaag even samen met de Tor in het atelier van Jan Baas.
Bij Thoets op de Nassaukade.
Kijken hoe hij dat nou doet dat aquarel.
Prachtige kleuren. Komt totaal niet over op ‘n foto.
Laag over laag over laag en dat 10 x.
Dat kan dus wel, met aquarel. Lees verder “Inspiratie / bij Jan Baas”
Tot en met zondag (18 november 2018): elke avond van 18.00-23.00 uur Lichtkunst in het Oosterpark Amsterdam.
Gisteravond was ik bij de opening van Parklicht.
Ik hoorde nog eens over de lichtkunst pioneers; het begon met neonbuizen. Ook nu worden die nog gebruikt, naast LED- en laserlicht.
Bij Parklicht geen pompeuze regenboogkleurige fonteinen, maar verfijnde kunst van wit licht of black-light. Eigenzinnigheid, abstractie, geen figuratie, geometrie, lijnenspel, eenvoud, verstilling, oog voor detail. Lees verder “Lichtkunst in het Oosterpark: Parklicht 2018”
Waar haal je je inspiratie vandaan als je zelf iets gaat maken?
Een onderwerp dat je bezighoudt? Een thema dat je wilt onderzoeken/verbeelden? Lees verder “Je hersens schudden”